Tikkie business

Stuur je klanten een Tikkie

Met Tikkie voor Bedrijven kun je als bedrijf makkelijk en snel geld terug vragen aan klanten. Door middel van een betaal verzoekje betalen ze veel sneller en hoef je dus niet 3x een herinnering te sturen.

Mijn rol bij dit project

Tikkie voor Bedrijven stond nog in de kinderschoenen toen ik begon bij Tikkie. Het was snel live gezet om klanten te faciliteren. Ik heb onderzoek gedaan naar de behoefte en wensen van de klant en het dashboard opnieuw ontworpen. Het resultaat is een fris nieuw design wat past bij het merk, maar wel een Tikkie zakelijker is.

Concept

Usability

Interactie

Visueel

Delightful log in

Het merk Tikkie staat voor fun en simpel. Omdat Tikkie voor Bedrijven een zakelijke look en feel moest hebben, kan het soms saai over komen. Daarom heb ik er voor gezorgd dat klanten een warm welkom krijgen met een mooie animatie bij het log in scherm.

Complexe onboarding flow

Klanten voor Tikkie Zakelijk werden altijd handmatig aangemeld bij Tikkie. Er ging veel papier werk aan voor af. Dat kan natuurlijk veel efficiënter. Tijdens mijn opdracht bij Tikkie ben ik op zoek gegaan naar de beste oplossing voor dit probleem. Een onboarding flow die de dezelfde snelheid heeft die mensen van Tikkie gewend zijn. Een uitdaging, een flow waar veel haken en ogen aan zitten omdat een zakelijke klant aan bepaalde eisen moet voldoen.

Snel de laatste status van je Tikkies checken

Als klanten succesvol aangemeld zijn, kunnen ze beginnen met het sturen van Tikkies. In het overzicht kunnen ze snel de laatste status checken. Geen onnodige complexiteit, klanten kunnen de juiste Tikkies vinden d.m.v. gebruiksvriendelijke filter- en zoek mogelijkheden.