Shoppen op mobiel kan heel frustrerend zijn; knoppen zijn te klein en afbeeldingen niet swipe-baar. Het Highstreet Mobile Retail platform maakt shoppen weer leuk. Merken kunnen zich aansluiten en krijgen een iOS en Android app, compleet afgestemd op hun stijl.
Als Lead Designer ben ik verantwoordelijk geweest voor verschillende fundamentele functionaliteiten - van concept tot ontwikkeling. Daarnaast was ik altijd bezig met het verbeteren van het product. Ik heb een uitgebreide usability test uitgevoerd en daarmee de ervaring verbeterd.
Highstreet is een whitelabel app. Dit betekend dat de functionaliteiten voor alle merken gelijk zijn, maar dat er een extra laag overheen ligt. De fonts, kleuren en het logo worden toegevoegd voor een on-brand ervaring. Elke app ziet er uniek uit.
Inspireren en ontdekken zijn kernwaardes van mobile shoppen. Ik deed onderzoek naar de behoeftes van zowel de gebruiker, als de merken op dit gebied. De uitkomst waren de inspirerende lookbooks, een mooie full screen shop ervaring. De complete e-commerce catalogus is geïntegreerd, waardoor het makkelijk is direct een product te kopen.
Een van de laatste fundamentele functionaliteiten waar ik bij Highstreet aan heb gewerkt is het Loyalty Programma. Een goede manier voor merken om klanten aan zich te binden. Het was belangrijk dat de ervaring extra luxe was, zodat de klant zich speciaal voelt. Dit is te zien in het openen van de kaart, hoe de rewards binnen komen, het laden van de punten etc.
Het loyalty programma bevat een aantal complexe flows. Er zijn verschillende punten waar een account aangemaakt wordt: in de winkel, via de mail en in de app. Het was dus belangrijk dat dit goed uitgedacht werd om een soepele ervaring te garanderen.