PON

Digitale ondersteuning voor de service adviseurs

De Service Dialoog tablet app voor PON dealers, helpt de service adviseur tijdens zijn inspecties (de apk keuring) en maakt het proces transparant voor de klant. De app maakt het makkelijk om klanten op te zoeken en de vragenlijst in te vullen.

Mijn rol bij dit project

Ik ben verantwoordelijk geweest voor het complete visual design van het eerste merk: Volkswagen en heb ook geholpen bij het interaction design. Later kwamen er nog meer merken bij: Skoda, Seat en Audi. Daarvan heb ik ook de Skoda app ontworpen.

Concept

Interactie

Visueel

Niet afleiden, maar ondersteunen

De PON service app wordt gebruikt tijdens de APK keuring. De service adviseur is in gesprek met de klant en moet ondertussen de hele auto checken. Het is dus belangrijk dat de app niet afleidt, maar het proces ondersteund.

Visuele elementen hebben altijd een functie

Er is nagedacht over veel details. De service adviseurs moeten snel en makkelijk door de vragen heen kunnen te navigeren. Daarom zijn de knoppen groot genoeg gemaakt, de zoekbalk prominent in beeld en is er goed nagedacht over de flow van actieve knoppen.